Halaman

Rabu, 18 Disember 2013

100 km lagi ......

Kalau di hemisfera utara pengayuh basikal terpaksa berhenti berkayuh kerana keadaan cuaca yang sejuk dan bersalji disesetengah tempat, di negara ini pada bulan Disember kayuhan banyak tergendala kerana sebab lain yang tiada lansung kaitan dengan cuaca. Oh... mungkin disebebkan hujan atau banjir tetapi apa yang pasti kayuhan aku banyak tergendala disebabkan majlis kenduri.
Cuaca sudah semakin pulih dan agak panas kadang kala. Akhbar melapurkan kemungkinan gelombang ketiga musim hujan akan melanda negara kita, tetapi itu tidak mendatangkan masalah sangat. Kayuhan aku pagi ini kearah utara menuju ke Gurun disinari cahaya matahari pagi yang agak panas tetapi sebaik sampai ke pekan Gurun cuaca menjadi gelap dan nampak hujan sudah turun di puncak Gunung Jerai. Aku mengikuti laluan ke Jeniang dan berpatah semula melalui kilang Modenas dan terus pulang.
Hanya tingaal beberapa hari sahaja lagi ke tahun baru 2014. Apa yang ingin aku penuhi sebelum tahun baru ialah jumlah kayuhan untuk tahun 2013 melepasi 5,000 kilometer. Selepas kayuhan pagi tadi hanya tinggal 100 km sahaja lagi. Rasa nya dua atau tiga kali kayuhan lagi dapatlah jumlah yang aku hajatkan sebagai penutup.


Statistik : 
    Mula ............... 8.00 pagi
    Tamat ............  10.25 pagi
    Jarak ............... 52 km
    Cuaca .............. Panas
    Laluan ............. Gurun
   Odometer 2013 : 04899
       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan