Halaman

Ahad, 23 September 2012

Sudah dapat rentak ?

Sejak mula ramadhan dua bulan lalu, aku tidak sama sekali behenti berkayuh. Walau pun pendek ia memadai untuk menjaga kesihatan sepanjang bulan puasa. Selepas ramadhan aku cuba melakukan aktiviti tersebut sekerap mungkin, tetapi nyata tidak dapat memenuhi kehendak. Ada banyak halangan dan masalah. Cuaca yang tidak menentu kadangkala hujan  waktu pagi, masalah kesihatan (batuk) yang beterusan hampir satu minggu dan ada perkara yang perlu dibereskan.
Walau dapat membuat kayuhan kebanyakkan hanyalah kayuhan pendek sahaja. Tiga kayuhan terakhir termasuk kayuhan pagi ini sedikit sebanyak menjadi titik permulaan semula rentak kayuhan dulu dulu. Aku berjaya melakukan kayuhan 'mid-range' pagi ini membuat satu pusingan melalui Guar Cempedak.
Berselisih dengan satu kumpulan roadbikers di jalan Guar Cempedak - Yan. Colourful. Lupa aku hari ini Ahad sehingga bertemu dengan kumpulan ini kerana dari masa memulakan kayuhan tiada bertemu dengan cyclist lain. Sepatutnya lebih ramai yang berada dijalanan.
Dua jam setengah berkayuh tanpa henti. Herannya aku tidak merasa lapar atau haus. Bercadang untuk berhenti di gerai mak cik yang membuat roti canai di pekan Merbuk, tetapi gerai tersebut tutup. Terpaksa singgah di gerai persimpangan Bendang Dalam.
Kayuh lagi esok ... tengok dulu. Hilangkan penat dulu. 
 
Statistik :
Mula ............... 07.40pagi
Tamat ............. 11.20 pagi
Jarak ............... 78 km
Cuaca .............. Redup
Laluan ............. Gurun - Guar Cempedak - Yan - Merbok
Odometer 2012 : 03455
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan