Halaman

Ahad, 21 Ogos 2011

mereka berkayuh .....

Semasa melalui jalan Sungai Petani - Butterworth aku melihat dua tiga orang rider mtb sedang berkayuh laju menuju ke Sungai Petani. Aku sangkakan mereka dalam perjalanan pulang dari membuat kayuhan, Tidak beberapa lama kemudian tiba kumpulan yang melebihin 30 orang cyclist mengikuti dari belakang, dan seterusnya kumpulan kecil yang lain.
Aku tidak pasti dari mana dan hendak ke mana, aku memperlahan kereta untuk melihat jika ada kawan kawan aku yang turut serta. Kesemua rider berbangsa Cina, maklumlah bulan puasa. Seronok melihat mereka berkayuh. Walaupun cuaca agak panas hari ini, sedikit pun tidak menjejaskan kayuhan mereka. Ramai diantara mereka yang nampak keceriaan dan kegembiraan lebih lagi apabila orang ramai memerhatikan mereka. Tidak sempat mengeluarkan kamera untuk mengambil gambar.
Minggu lepas aku ada mendapat pelawaan dalam facebook untuk mengalu-alukan satu kumpulan pengayuh baikal dari negara jiran, Thailand. Mereka berkayuh dari Hatyai ke Pulau Pinang. Minta maaf tidak dapat  turut serta kerana ada beberapa hal yang perlu dilakukan.
Terasa betapa aku miss mengayuh basikal. Tidak sabar untuk mengakhiri bulan Ramadhan dan memulakan kayuhan. Itu pun kena tunggu paling kurang satu minggu selepas raya kerana akan beraya di Seremban dan Bahau Negeri Sembilan. Terifikir juga untuk membawa bersama basikal balik kampung dan bolehlah menziarahi saudara mara dan sahabat handai menaiki basikal. Eh .... apa pula kata orang kampung nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan