Halaman

Sabtu, 6 Ogos 2011

...... tiada kayuhan

Selalunya aku akan membuat entry dalam blog ini bila aku melakukan kayuhan atau excercise lain. Idea untuk kandungan blog selalunya datang semasa tengah melamun. Kalau banyak idea datang, aku akan mencatatkan apa yang penting didalam handphone. Jika ada kesempatan aku akan menulis buku nota kecil yang sentiasa aku bawa bersama kemana sahaja aku pergi.
Cara begini aku tidak akan lupa. Apabila sampai kerumah selesai kayuhan aku selalunya tidak terus mencatatkan kedalam blog. Entry hanya dibuat pada sebelah malam atau kadangkala sebelah petang. Jestru peralatan seperti handphone dimana entry atau catatan ringkas boleh dilakukan.
Aku tidaklah begitu arif dalam penulisan rencana atau penulisan blog. Masih terkial kial semasa menterjemahkan apa yang difikirkan didalam otak kepada word prosessor agar ianya boleh dan seronok dibaca. Aku kagum kepada corak penulisan bersahaja sesetengah bloggers yang terlalu bersahaja tentang hal hal yang berlaku atau yang dialami.
Hari ini aku merasa tidak senang dan merasa sedikit malu dan bersalah apabila membuka laman blog sendiri. Rasa bersalah apabila melihat tarikh entry akhir yang sudah agak lama. Apakah yang difikirkan oleh rakan rakan serta pelayar internet yang mendapati tiada entry yang baru dicatatkan. Aku tidak mahu sesiapa memikirkan bulan puasa menjadi halangan kepada apa apa aktiviti yang dilakukan sebelumnya.
Aku akan cuba mencatatkan perkara berkaitan dengan aktiviti berbasikal walau tidak berkesempatan berkayuh.
     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan