Halaman

Isnin, 12 Ogos 2013

Setelah berehat lama ......

Hampir terlupa untuk mengupdate blog setelah kayuhan pertama selepas bulan Ramadan pada tarikh 05 Syawal. Kali terakhir kayuhan adalah empat hari sebelum puasa bermula bermakna aku berehat hampir 38 hari. Namun ada juga kayuhan pendek dan dekat pada sebelah petang bulan puasa tetapi aku tidak mengambil kira.
Rasanya boleh juga pergi jauh tetapi aku tidak mahu untuk memaksa diri. Hanya membuat kayuhan permulaan lebih kurang 30 km mengikut laluan yang biasa. Membiasakan otot otot dan badan setelah begitu lama 'dormaint'. Tidak tahu lain lain rider telah memulakan semula aktiviti kayuhan. Sepanjang kayuhan pagi ini hanya ternampak seorang rider rb berhampiran Laguna Merbok.
Aku pulang ke Seremban pada hari pertama raya dan kembali ke Sungai Petani pada empat hari saya. Tiada program yang dirancang dan aku mengambil kesempatan untuk mengaktifkan semula aktiviti kayuhan.
Berharap pada musim kedua ini aku dapat menrealisasikan impian kayuhan 'overnight' kebeberapa tempat yang telah aku rancang selama ini, ke utara dan selatan dalam lingkungan 200 km dari rumah.


Statistik : 
    Mula ............... 8.15 pagi
    Tamat ............  9.45 pagi
    Jarak ............... 34 km
    Cuaca .............. Nyaman
    Laluan ............. Lencongan Timur - Barat
   Odometer 2013 : 02802 

        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan