Halaman

Khamis, 29 Julai 2010

Kayuhan Pagi

Beberapa hari kebelakangan in aku agak sibuk dan tidak dapat membuat kayuhan. Betapa rasa bersalah dan kekurangan pada hari hari sebegitu. Kelmarin aku berkesempatan bersembang panjang dengan seorang pesara guru yang tinggal dihujung lorong rumah aku. Kebiasaan berbual dengan  orang tua/lama akan menyentuh soal kesihatan. Aku melihat satu bekas hamper plastic dipenuhi dengan pelbagai jenis ubat ubatan. Kami juga bersembang pasal pesara dan orang tua lain yang menghidapi pelbagai penyakit.
Aku bertekad untuk tidak mengambil mudah/enteng tentang senaman dan excercise demi menjaga kesihatan diri.
Pagi ini aku keluar agak lewat kerana pada awalnya langit dipenuhi dengan awan hujan tetapi isteri aku meyakinkan yang hujan tidak akan turun sebelah pagi. Isteri aku mengingatkan aku tidak pergi jauh dan balik awal. Kami kena pergi ke Lapangan Terbang Bayan Lepas, Pulau Pinang untuk menjemput anak yang akan sampai dari Perancis pada jam 12.00 tengah hari. Sementara aku membuat kayuhan isteri aku memasak gulai masak lemak cili padi ayam kampung kegemaran anak kami. Dia baru sahaja menghabiskan degree dalan bidang kejuruteraan dan akan menyambung master pada bulan September nanti.
Hanya berkayuh sejauh 23km pagi ini. 

Sementara menunggu isteri aku selesai memasak aku membaca akhbar dan melihat rencana dibawah mengenai kehidupan Universiti di China. Aku sendiri banyak mempunyai cerita di kampus dan mungkin disuatu hari nanti akan menulisnya.


Statistik :
  Mula : ................... 7.45 pagi
  Tamat : .................. 8.40 pagi
  Jarak : ................... 22 km
  Cuaca : .................. Cerah, tidak berapa panas
  Route : ................ Lencongan Barat
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan