Halaman

Sabtu, 11 Ogos 2012

Batu Lintang

Tahniah keatas diri sendiri kerana ini petang keempat berturut turut aku membuat kayuhan pada bulan ramadhan tahun ini. Sebelum ini ada juga membuat kayuhan pada waktu petang ramadhan tetapi berselang hari. Aku harap dapat meneruskan untuk beberapa hari lagi sebelum tamat ramadhan tahun ini.
Siang tadi aku berkesempatan singgah ke kedai basikal D'Nia Bikes dipunyai seorang kawan lama di Taman Seraya Pinang Tunggal. Memang sudah agak lama tidak singgah berbual bertanya khabar dan bertanyakan tentang business kedai basikalnya. Nampak bertambah maju dengan sokongan penduduk tempatan.
Perbualan banyak berkisar tentang Jamboree Birut yang dianjurkan olehnya pada bulan March yang lalu yang aku kira sangatlah berjaya terutama penganjuran kali pertama. Aku memberi semangat kepadanya untuk menjadikan jamboree tersebut acara tahunan. Orang sudah tahu.
Tidak dapat dinafikan ada beberapa perkara yang dihadapi tetapi pada keseluruhan ia berjaya dianjurkan. Hanya perkara kecil yang disungutkan oleh peserta dan akan diperbaiki dimasa akan datang.
Dia seperti aku juga merasakan perlu membuat kayuhan pada bulan puasa ini. Berbeza dengan aku dia telah beberapa kali membuat kayuhan sebelah malam kadang kala bermula hampir tengah malam dan tamat lebih jam 2.00 pagi. Mengikutnya suasana sejuk, dingin dan sunyi sepi menjadi pengalaman yang sukar dilupakan. Aku ingatkan dia mengikuti jalan raya tetapi dia dan kumpulan juga pergi offroad.

Statistik :
Mula ............... 6.05 petang
Tamat ............. 7.00 petang
Jarak ............... 21 km
Cuaca .............. Jerubu
Laluan ............. Sungai Pasir - Batu Lintang
Odometer 2012 : 02997
           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan