Halaman

Rabu, 29 Ogos 2012

Sekadar menghilang letih ...

Kayuhan pertama sejak hari raya yang baru 10 hari berlalu. Mengambil kesempatan mengucapkan 'Salam Eidul Fitri' kepada semua diluar sana terutama yang pembaca blog ini. Mohon kemaafan sekiranya terdapat kesalahan dan apa apa catatan yang menyentuh perasaan. 
Aku ingin memulakan aktiviti kayuhan ini lebih awal tetapi agak kesempitan masa dan cuaca pula tidak mengizinkan. Kerap hujan selepas hari pertama raya. Lagi pun apa pula kata orang nanti. Hormat juga bulan syawal ini.
Empat hari lalu aku ke Bukit Semarak untuk berjogging setelah sekian lama ditinggalkan. Hasrat hanyalah untuk persediaan memulakan aktiviti bersenam semula. Tetapi aku 'over do it'. Tiga hari aku mengalami kekejangan kedua dua belah betis dan peha. Sepatutnya aku membuat secara sedikit sedikit dan perlahan tetapi aku melakukan seperti aku tidak pernah berhenti dari berjogging di atas bukit tersebut. Hinggakan ada regular diatas sana menegur yang aku  terlalu fit apabila memotong dan mendahuluinya.
Cuaca amat sesuai kerana matahari di halang oleh awan pagi ini. Tidak begitu panas. Pada awalnya aku jangkakan hujan akan turun. Sebab itu aku memulakan kayuhan agak lewat. Tidak berniat untuk pergi jauh pada peringkat permulaan ini. Walau begitu aku ingin mencari laluan campuran landai dan berbukit. Pilihan yang susuai ialah ke Taman Rekreasi Tupah dan Muzium Arkeologi Lembah Bujang.


Statistik :
Mula ............... 8.25 pagi
Tamat ............. 11.00 pagi
Jarak ............... 44 km
Cuaca .............. Redup
Laluan ............. Rekreasi Tupah - MuziumArkeologi
Odometer 2012 : 03041
           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan