Halaman

Jumaat, 6 September 2013

Antara hujan

Letih menunggu musim hujan berlalu, rasanya lama lagi musim hujan akan berhenti. Pihak kerajaan mengarahkan anggota keselamatan terutama PGA untuk bersedia dan mengaktifkan bilik gerakan sebagai menghadapi kemungkinan musim banjir yang mungkin akan melanda dalam masa terdekat. 
Bila mendapat peluang aku tidak melepaskan untuk berkayuh walaupun kadangkala terperangkap dalam hujan. Tetapi aku tidak mahu mengambil risiko dan hanya membuat kayuhan pendek dan tidak melebihi dua tiga jam. 
Bukan hendak berbangga tetapi tahap kesihatan aku akhir akhir ini amatlah baik, mungkin kerana kesan kayuhan yang kerap dilakukan. Betul itu semua anugerah Allah tetapi sebagai insan kita perlu melakukan sesuatau agar kesihatan kita terjaga. Kenapa aku bangkit perkara ini, pada musim hujan ini aku perhatikan ramai orang yang diserang selsema dan demam termasuk ahli keluarga aku sendiri. Terpaksa keluar wang untuk perubatan di klinik dan membeli ubat. Dalam rumah aku seorang yang tidak mengalami apa masalah. Alhamdulillah.

Statistik : 
    Mula ............... 8.05 pagi.
    Tamat ............  9.40 pagi
    Jarak ............... 42 km
    Cuaca .............. Redup
    Laluan ............. Lencongan barat
   Odometer 2013 : 03307

        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan