Halaman

Rabu, 5 Februari 2014

Sarang Semut

Determination. Dengan kesungguhan aku berjaya melakukan kayuhan melebihi paras 100 km hari ini. Walaupun cuaca agak panas terutama selepas waktu pagi tetapi aku meyakinkan diri semasa balik nanti angin akan bertiup kencang mengurangkan panas badan. Ingin sangat melepasi tahap ini walaupun aktiviti kayuhan terhenti agak lama pada bulan Januari lalu.
Catatan blog dua hari lalu aku menyatakan terhutang (terkurangan) 300km untuk bulan Januari (sebenarnya hanya 260km). Sebelum memulakan kayuhan pagi ini aku berazam untuk mengurangkan angka tersebut dan kalau boleh di lunaskan sebelum minggu pertama habis. Selepas kayuhan hari ini hanya tinggal 160 km..... ahhh lega.
Tiada perkara yang boleh dicatatkan pada kayuhan ini kerana aku menumpukan pada kayuhan. Aku merancang untuk mencapai kayuhan sejauh 50km untuk dua jam dan akan berpatah balik. Bila tempuh dua jam tamat aku sampai di Pekan Kota Sarang Semut dan kekurangan 1.5km dari 50km. Aku teruskan kayuhan melepasi pekan sehingga mencapai jarak dan kemudian berpatah balik. Anggota polis yang mengadakan roadblock selepas pekan memberi aku laluan semasa aku menghampiri mereka.
Perut berasa lapar dan mencari tempat atau gerai untuk sarapan. Nasib baik gerai yang aku singgah ada sebungkus nasi lemak tinggal. jika tidak aku akan kelaparan.
Kayuhan pulang, walaupun jarak yang sama, akan mengambil masa yang lebih lama.Tidak boleh dibuat dalam masa 2 jam. Kalajuan akan berkurangan kerana badan letih. Apakah lagi aku terpaksa berhenti beberapa kali untuk minum kerana memerlukan tenaga.


Statistik : 
    Mula ............... 0800
    Tamat ............  1300
    Jarak ............... 101 km
    Cuaca .............. Panas
    Laluan ............. Kota Sarang Semut
   Odometer 2014 : 0338
       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan