Halaman

Khamis, 2 Februari 2012

Hilang keupayaan tertawa ....

Jauh disebalik jalan jalan yang berliku di Bukit Semarak aku terdengar hilaian tawaan beberapa remaja lelaki dan perempuan. Beberapa persoalan timbul dalam kepala aku. Mereka sepatutnya berada didalam bilik darjah kerana hari ini adalah hari persekolahan. Apa sahaja yang kelakar sehingga mereka terbahak bahak ketawa.
Betapa cemburu aku mendengar hilaian gelak ketawa mereka. Jangan salah faham. Tertawa adalah satu aktiviti senaman juga. Ia mampu menguatkan otot otot muka dan paling penting ia dapat mengurangkan stress pada diri kita.
Cemburu kerana aku sebenarnya tidak ingat bilakah kali terakhir aku tertawa seperti itu. Agaknya semakin usia menjangkau, semakin kurang kita tertawa terbahak bahak atau mengilai ngilai. Entah apa yang membuatkan aku boleh tertawa semahu mahunya. Dahulu semasa muda kita semua akan tertawa terbahak bahak walau sedikit sahaja yang membuat hati tercuit. Hinggakan tergolek golek diatas lantai atau tanah.
Agaknya inilah sebabnya sekarang ini terdapat kumpulan kumpulan yang khas berkumpul setiap pagi pada hujung minggu dan tertawa beramai ramai.




(belum habis lagi ...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan