Halaman

Selasa, 22 November 2011

Headset rosak ....

Pagi tadi sudah siap sedia untuk berkayuh kerana cuaca nampak nyaman sekali. Lagi pun kelmarin tidak kemana kerana keletihan dari kayuhan hari sebelumnya masih belum hilang lagi. Pada umur macam ini rasanya tidak perlulah membuat kayuhan setiap hari. Kalau dapat dua atau tiga kali seminggu cukup lah....
Bila aku memeriksa mtb sebelum memulakan kayuhan aku dapati handle terasa berat dan tersekat sekat apabila dipusingkan. Macam ada yang tersangkut. Ingatkan masalah pada fork, tetapi fork tersebut boleh dikira baru. Aku batalkan sahaja kayuhan dan menunggu kedai basikal buka pada jam 09.00 pagi sebentar lagi.
Kerosakkan mula dirasai semasa aku menuruni Gunung Jerai pada kayuhan bulan lepas. Memang tidak menjejaskan prestasi kayuhan atau mendatangkan apa masalah tetapi agak tidak seronok ketika membelok.

P/s :
Aku sangat berbangga dan bergembira keatas kemenangan pasukan bolasepak Harimau Muda yang memenangi Sukan SEA di Jakarta Indonesia malam tadi. Kedudukkan seri 1 - 1 setelah tamat masa tambahan dan sepakan penalti memberikan pasukan Harimau Muda kemenangan yang sangat bermakna untuk semua rakyat Malaysia.
Harimau Muda menang perlawanan tersebut sebaik sahaja memasuki SGBK, sebelum permainan dimulakan. Apa tidaknya dengan segala macam ragam, kerenah dan layanan buruk yang diterima dari penganjur dan dari penyokong fanatik pasukan lawan, masih mampu memberikan persembahan yang membawa kemenangan. Tahniah sekali lagi.
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan