Halaman

Rabu, 2 November 2011

a quickie ....?

Pernah atau tidak anda berasa seperti bersalah atau tidak sedap perut kerana sudah beberapa hari tidak mengayuh basikal. Aku sering berasa begitu jika sudah beberapa hari tidak berkayuh. Kenapa begitu? Mungkin kita membelanjakan banyak wang atau 'hard earn money' untuk membeli basikal, perkakasan, kelengkapan dan pakaian tetapi tidak menggunakannya seperti sepatutnya.
Sekarang setiap petang hujan akan turun disertai dengan petir dan guruh. Pun begitu cuaca pada sebelah pagi selalunya baik dan sesuai untuk melakukan aktiviti berbasikal. Cuma kekadang aku teringin untuk berjogging di Bukit Semarak agak tidak kesampaian kerana laluan yang licin dan lecak.
Jadi pagi ini aku bercadang berkayuh ke Yan.
Petang kelmarin aku melayan SK Juan mengikutnya untuk 'shopping spree' membeli barangan basikal. Dia datang ke rumah aku dan mengajak aku menemani ke beberapa kedai basikal di Gurun dan Yan. Bukan berbasikal tetapi kami pergi dengan Nissan Extra kesayangannya.
Kedai basikal pertama kami singgah adalah di Gurun. Dia memesan 'semanggang' atau fork untuk roadbikes. Bukan keerana fork basikalnya rosak atau tidak bagus tetapi mungkin dia mempunyai wang lebih. Sengaja membeli untuk disimpan, nanti kalau diperlukan atau ada rakan yang memerlukan. Sempat aku tumpang membeli beberapa kelengkapan pakaian.
Kemudian kami singgah di pengedar basikal di Guar Cempedak.


Statistik
   Mula .............. 8.00 pagi
   Tamat ............ 9.15 pagi
   Jarak .............. 27 km
   Cuaca ............ Redup
   Laluan ........... Lencongan Barat - Semeling - Tupah
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan