Halaman

Jumaat, 1 Januari 2010

SELAMAT TAHUN BARU 2010 - Permulaan Blog

SELAMAT TAHUN BARU 2010 kepada semua. Ini azam tahun 2010. Telah lama merancang untuk membuat blog ini, bermula pada pertengahan  tahun 2009. Idea buat blog ini datang apabila salah seorang rakan kerja semasa aku berkhidmat di syarikat air di Alor Setar.  Dia mencadangkan kepada aku membuat catatan dan rekod aktiviti kayuhan basikal yang dilakukan. 
Kandungan blog ini lebih kepada bila kayuhan dibuat, kemana, berapa jarak kayuhan, pemerhatian sepanjang kayuhan, mempromosi  tempat tersebut, sejarah, masalah dan pelbagai pekara lain.
Bukanlah niat aku hendak menyaingi blogger blogger MTB lain  yang  telah lama bergiat aktif dalam blogging, malah blog mereka dijadikan inspirasi dan rujukan kepada blog ini.
Blog ini hanyalah dijadikan sebagai catatan dan rekod untuk rujukan di masa depan. Ia mungkin berlainan dari blog MTB, cara aku sendiri. Aku tidak pentingkan iternari, watak atau penunggang basikal, laluan, topo, gradient, bukit, sungai, lurah, makanan, minuman semasa kayuhan, siapa yang ada, dan sebagainya. Aku lebih pentingkan isi artikel, perasaan, emosi, pengalaman, pengajaran, dan yang lebih penting kesoronokkan dan faedah berbasikal.Pada peringkat awal gambar gambar agak berkurangan. Walaupun orang kata sekeping  gambar menulis/mencatatkan seribu perkataan, 'a picture paint a thousand word'. Ramai yang berkata kalau ada gambar akan lebih menarik cerita dan artikel. Pendapat aku pulak lain, biarlah pembaca sendiri menggambarkan dan membayangkan cerita mengikut kehendak masing-masing. Mungkin ia akan lebih menarik lagi. 
Walau apa pun aku mengucapkan terima kasih kepada pengunjung dan pelawat blog ini. Yang baik dan pekanan dihati jadikan tauladan, perkara yang tidak elok dan tidak bekenan, abaikan sahaja. 
Aku tidak mengharapkan sebarang komen atau ulasan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan