Halaman

Selasa, 22 Januari 2013

dan pada hari kelima ....

Teruja ... begitulah perasaan aku apabila menghabiskan kayuhan empat pagi berturut turut. Dan aku berhajat sangat untuk dapat meneruskan kayuhan setiap pagi untuk sekurang kurangnya satu minggu tanpa ada henti. Aku kira akan dapat memecahkan rekod keyuhan sendiri.
Tetapi pada hari kelima...... bila aku keluar sebaik cahaya siang mula menerangi tanah, kelihatan langit diselubungi awan hitam. Hujan turun rengai rengai pada waktu aku selalu keluar memulakan kayuhan. Jadi tiada kayuhan untuk pagi ini. Aku tidak mahu tekena hujan atau membuat kayuhan dalam hujan yang akan menjejaskan kesihatan. Minggu lalu, aku terpaksa berehat hampir satu minggu selepas berhujan masa kayuhan ke Kota Kuala Muda.
Terpaksa memulakan semula pada masa yang sesuai untuk memecahkan rekod kayuhan setiap hari tanpa henti.
Mungkin ada baiknya tidak membuat kayuhan hari ini. Memberi badan berehat secukupnya. Juga ada rancangan untuk berjumpa dengan sahabat lama.
      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan