Halaman

Ahad, 18 September 2011

seromban pun tak sampai ...

Kelmarin aku cuti satu hari dari membuat kayuhan. Aku merancang untuk ke Kuala Ketil pada hari Ahad walaupun roadbike mengalami sedikit kerosakkan. Boleh guna mtb.
Semasa sembayang subuh hujan pulak turun. Rasa hampa juga hati kerana mungkin kena kansel kayuhan pagi ini. Aku melayari internet sementara menunggu hari cerah dan hujan mulai reda dan berhenti. Biasanya kalau dah hujan pada sebelah pagi, aku terus membatalkan rancangan untuk berkayuh tetapi entah kenapa pagi ini aku berharap cuaca akan terus cerah dan ingin meneruskan rancangan. Mungkin kalau tidak dapat mengikuti rancangan asal aku akan mengikuti jalan kegemaran iaitu melalui lencongan barat dan timur.
Mungkin artikel dibawah yang disiarkan dalam akhbar Berita Harian pada 16 Sept 2011 ada kaitan dengan semangat untuk berkayuh. Syabas Cikgu Adnan, moga selamat sampai dan pulang.
Aku telah lama memasang niat untuk balik kampung dengan basikal. Masih belum kesampaian.


Satu lagi perangai aku, kalau sudah melebihi jam 08.00 pagi, memang sah tidak pergi dan sah kansel kayuhan. Sepanjang kayuhan aku terpaksa mengelak banyak tompokan air yang bertakung diatas jalan. Lebat juga hujan sebentar tadi. Ramai juga rider di jalan pagi ini.
Dengar khabar rakan rakan SP ke Cameron Highland membuat kayuhan di 'Thomson Trail'. Tidak pasti siapa yang menganjurkan. Aku tidak rasa kecil hati pun mereka tidak pelawa aku ikut serta. Sudah lama aku tidak berkayuh bersama, mereka tahu aku lebih banyak menggunakan roadbikes sekarang. sebab itulah mereka jarang mengajak aku bersama. 

Statistik ;
   Mula ............ 08.15 pagi
   Tamat .......... 09.40 pagi
   Jarak ........... 33 km
   Cuaca .......... panas lepas hujan
   Laluan ......... Jalan lencongan timur - lencongan barat
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan