Halaman

Selasa, 22 Mei 2012

Medical Check-up

Aku menghadkan jarak kayuhan pagi ini kepada hanya setakat satu jam sahaja. Pada jam 09.00 pagi aku kena ke klinik kesihatan bandar (dahulunya Hospital Sungai Petani) untuk menghantar anak sulung membuat pemeriksaan kesihatan. Pemeriksaan kesihatan ini adalah salah satu syarat wajid untuk penjawat kerajaan.
Kelmarin aku telah kesana untuk melakukan pemeriksaan tersebut dan datang agak awal untuk mengelakkan beratur panjang dan kesesakkan pesakit yang mendapatkan rawatan. Tidak menduga permohonan untuk melakukan pemeriksaan ditolak kerana tidak membawa bersama surat tawaran jawatan yang dikeluarkan oleh JPA.
Kerana tidak mahu pulang kerumah mengambil surat tersebut, kami bercadang untuk datang keesokkan hari. Sebelum balik aku pergi berjumpa dengan salah seorang kawan yang bertugas sebagai MA Kanan di klinik tersebut dengan harapan kalau dia dapat menolong membantu. Memangnya surat tawaran tersebut diperlukan.
Sebelum membuat pendaftaran untuk pemeriksaan aku membawa anak untuk bertemu semula dengan MA yang kamu jumpa kelmarin. Ini adalah permintaannya dan dia membawa kami ketempat pendaftaran. Dia kemudian 'mengarahkan' supaya pihak pihak berkenaan untuk membantu kelancaran pemeriksaan untuk anak aku.
Keseluruhan pemeriksaan tidaklah mengambil masa yang lama, cuma ujian air kencing (dadah) mengambil masa dua minggu manakala X-ray mengambil masa satu minggu. Dengan pertolongan kawan tersebut, dapatlah keputusan ujian air kencang dipendekkan kepada hanya satu minggu.


Statistik :
   Mula .............. 7.20 pagi
   Tamat ............. 8.35 pagi.
   Jarak ............... 33 km
   Laluan ............ Lencongan Barat - Lencongan Timur

   Odometer 2012 : 02215
       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan