Halaman

Jumaat, 29 Ogos 2014

Tak sakit pinggang ?

Tengah syok melayan kayuhan pulang berhampiran Taman Mutiara apabila aku ditegur oleh dua orang rider dari belakang. Apabila menoleh kelihatan kedua rider berbangsa cina menyaingi kelajuan aku. Rasanya juga dalam perjalanan pulang. Mungkin aku kelihatan lebih tua dia bertanya samada ok atau tidak. Pelik je bunyi soalan.
Pentingnya dia mahu menegur dan bersembang dengan rider yang tidak dikenali, berlainan bangsa dan berbeza umur. Hanya kerana aktiviti, kegemaran dan minat yang sama.  Sesetengah rider lansung tidak peduli kepada orang lain, samada semasa berselisih atau memotong. Sombong ke apa?
Kami berkayuh bersama hampir lima kilometer sebelum mereka berdua membelok kearah Taman Perdana (bersebelahan Taman Keladi).
Salah seorang yang agak peramah mengatakan bahawa basikal roadbike classic yang aku tunggang ada  kebaikan. Tidak sakit pinggang. Roadbike baru sekarang ini menyebabkan sakit pinggang. Aku tidak memberikan apa apa komen kerana ini pertama kali mendengar kenyataan ini. Tidak tahu sejauh mana kebenarannya. Adakah ini fakta atau pengalaman dia sendiri. Kena buat selidikan.
Walau apa pun aku masih berpuas hati berkayuh dengan roadbikes klassik ini. Kadang kala ada juga terlintas dihati untuk menukar dengan yang baru, yang lebih canggih dan sistem yang up to date. 
Singgah di Kedai Nasi Kandar Taman Nilam untuk sarapan pagi sebelum pulang kerumah.


Statistik : 
    Mula ............... 0810
    Tamat ............  1000
    Jarak ............... 43 km
    Cuaca .............. Redup
    Laluan ............. Jalan lencongan timur (pergi balik)
   Odometer 2014 : 1867 km
      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan