Halaman

Jumaat, 22 Jun 2012

Lepas gian

Empat hari tidak membuat kayuhan terasa agak lama. Bukan tidak mahu atau tidak ada masa tetapi keadaan jerubu menjadi penghalang. Walau indek bacaan dibawah paras bahaya tetapi aku tidak mahu mengambil risiko. Lain yang dicari lain pula yang didapat.
Betul IPU yang dicatatkan dibawah paras 100 tetapi kayuhan pada Ahad lalu memberi sedikit kesan pada kesihatan aku. Tekak aku terasa amat kering, walau aku minum banyak air keadaan badan jadi tidak selesa pada sebelah petang.
Pagi ini aku bergerak agak lewat menunggu keadaan jerubu berkurangan. Selalunya kabus tebal pada sebelah pagi dan menjelang jam 8.00 pagi ia menjadi cerah. Namun demikian cahaya matahari tidak dapat menembusi jerubu dan kelihatan berwarna merah. 
Tidak berhajat untuk berjayuh lama. Sekadar untuk melepaskan gian atau lebih lagi untuk menghilangkan rasa letih badan.


Statistik :
   Mula .............. 8.15 pagi
   Tamat ............. 9.30 pagi.
   Jarak ............... 27 km
   Laluan ............ Sungai Pasir - Batu Lintang - Tikam Batu
   Odometer 2012 : 02566
     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan