Halaman

Khamis, 18 Oktober 2012

Bukit Semarak - diliputi awan !

Tidak mahu berbasikal pagi ini. Kayuhan kelmarin hampir 80 km membuktikan kaki ini boleh bertahan lagi tanpa sebarang masalah. Aku sangat yakin dan percaya kekuatan kaki kerana aku membuat pendakian Bukit Semarak hari sebelumnya.
Namun aku masih belum yakin aku cukup kuat untuk membuat panjatan menegak melalui bawah talian TNB. Berika sedikit masa lagi mungkin satu atau dua panjatan lagi aku akan berani melakukan.
Sebaik bukit kelihatan dari kereta, aku melihat setengah bahagian atas bukit diliputi awan dan kabus tebal. Jarang ini berlaku. Mungkin ini disebabkan hujan pada awal  pagi tadi. Aku menyesal tidak membawa kamera kompact bersama. Rasa ingin berpatah balik untuk mengambil tetapi kemudian aku teringat handphone. Walaupun gambar tidak begitu elok tapi boleh digunakan dalam kes sebegini. Memang aku jarang sekali menggunakan kamera pada handphone untuk mengambil gambar. Kes membayar pada peralatan yang tidak atau jarang digunakan.
Aku membayangkan bagaimana keadaan semasa laluan kawasan yang diselubungi awan tersebut nanti. Semasa aku membuat pendakian aku berselisih dengan pemanjat kira kira 100 meter dari tempat mula. Rasanya tiada lagi orang diatas sana. Semakin tinggi aku diatas bukit, awan yang menyelubungi bukit semakin menipis dan berkurangan. Apabila sampai dipertengahan bukit tiada lagi kesan awan dan kabus ....
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan