Halaman

Jumaat, 12 Oktober 2012

Lupa tentang Bukit Semarak

Cuaca pagi ini agak tidak meyakinkan untuk membuat kayuhan. Entah macam mana terfikir untuk berjogging memanjat Bukit Semarak. Hampir lupa tentangnya. 
Kali terakhir aku kesini adalah seminggu selepas hari raya puasa yang lalu dan tiga empat bulan sebelum itu. Elok juga aku mengambil keputusan untuk kembali melakukan aktiviti alternatif kepada kayuhan.
Memang agak payah untuk memulakan semula aktiviti yang telah lama ditinggalkan. Betis terasa lengguh pada panjatan 200 meter pertama. bagai tidak larat untuk meneruskan. Semangat mengatasi. Berjaya meneruskan pendakian tanpa berhenti walau setapak pun. Peluh mula membasahi kepala muka dan badan hingga lembab baju. Terasa pedih mata apabila peluh melilih mamasuki mata. Rasa masin bila ada peluh memasuki mulut.
Berselisih dengan beberapa kenalan lama yang sering berjogging di bukit ini. Bertanya khabar dengan mereka dan soalan biasa ditanya.
Aku kagumn dengan beberapa remaja yang turut melakukan aktiviti sihat ini. Mereka begitu bersopan dan menghulurkan tangan untuk berjabat. Memang diajar disekolah bagi mereka menghormati orang tua. Mereka turut mencium tangan. Ooi .. peluh la, rasa masin tak.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan