Halaman

Sabtu, 13 Oktober 2012

Wang Klian ..

Mengikuti rombongan orang orang kampung Seberang Tok Soh, Pinang Tunggal membuat lawatan ke Wang Kelian dan Gua Kelam, Perlis. Kiranya aku menjadi ketua rombongan lah ..
Semasa bas berhenti distesyen minyak di jalan Alor Setar - Kangar kelihatan sepasang suami isteri berhenti mengisi angin tayar mtb mereka. Basikal mereka nampak OK juga. Maksud aku agak mahal. Nampak seronok mereka berkayuh tetapi hanya memakai pakaian sukan biasa tanpa helmet. Mengikut pengayuh basikal perempuan, mereka berkayuh mengikut jalan dalam iaitu jalanan bendang sebab itu tidak memakai pakaian basikal.
Banyak juga kedai yang menjual basikal di Arked Pekan Sehari Wang Kelian, hanya basikal biasa, basikal secondhand dari Jepun, basikal untuk kanak kanak dan beberapa mountain bikes lower end. Firasat aku ialah basikal ini untuk pelanggan dari negara jiran kerana harganya lebih kurang harga di Malaysia sahaja. Aku berminat mencari beberapa spare part tetapi hampa. Kebanyakkan kedai basikal menjual complete bikes sahaja.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan