Halaman

Sabtu, 9 Mac 2013

Jogging Bukit Semarak

Tidak ingat tarikh terakhir bila aku memanjat bukit Semarak ini. Mungkin lebih dari 6 bulan lalu. Tiba tiba sahaja dua tiga hari kebelakangan ini aku teringat untuk melakukan aktiviti berjogging untuk sedikit kalainan dari berbasikal. Aku ingin sangat memanjat bukit ini tetapi hujan lebat sebelah petang beberapa hari pada minggu ini membuatkan rancangan terpaksa ditunda.
Pada hujung minggu ramai juga orang melakukan aktiviti memanjat bukit ini. Ramai muka muka baru dan anak anak muda. Orang yang biasa agaknya sudah selesai dan sudah balik kerumah kerana kebiasaannya mereka datang awal, sebelum jam 07.00 pagi. Aku pula tunggu hari cerah sedikit untuk memulakan panjatan.
Pada pertengahan jalan ternampak seorang sahabat lam yang pernah menjadi jiran aku beberapa tahun dahulu. Kini dia telah berpindah ke Taman Sejati Indah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan