Halaman

Ahad, 31 Mac 2013

Ramai lagi diatas .. Bkt Semarak

Tidak mahu terkena panas terlampau .... aku mengambil keputusan untuk membuat pendakian di Bukit Semarak sahaja pagi ini. Sejak pulang dari kayuhan ke Songkhla pada hari selasa lepas aku tidak membuat kayuhan kerana walaupun letih badan telah hilang tetapi disebabkan cuaca dan suhu panas.
Aku ke sana lambat sedikit untuk mengelakkan kesesakkan kenderaan. Sekolah di Kedah dibuka semula hari ini selepas cuti penggal pertama selama satu minggu. Laluan aku ke bukit terpaksa menempuh sebuah sekolah rendah dan satu lagi sekolah menengah Sungai Pasir. Jadi biarkan kenderaan kenderaan selesai tugas menghantar anak anak kesekolah baru aku lalui jalan tersebut.
Seperti  biasa pada hari Ahad, ramai orang berjogging di bukit. Bila aku sampai ramai yang sudah turun kerana mereka datang se awal 6.30 pagi, lepas solat subuh. Ada orang tua cina yang datang lebih awal, sebelum 5.00 pagi. Tidak mengapa kalau orang tiada lagi yang naik. Lagi seronok berjogging. Apa yang hendak ditakutkan. Sudah biasa ... kadang kala sepanjang perjalanan tiada berjumpa sesiapa pun. Semasa aku turun ada juga yang baru naik tetapi hanya seorang dua sahaja.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan