Halaman

Khamis, 14 Mac 2013

suhu yang melampau .....

Dua tiga hari kebelakangan ini suhu sangatlah tinggi. Kemana aku pergi dan siapa sahaja (rakan rakan) yang aku jumpa akan sedikit sebanyak menyuarakan tentang keadaan cuaca masa kini. Ramai yang mengatakan amat panas sekarang. Memang sekarang musim panas dengan suhu diluar lebih tinggi dari biasa. Kadang kala langit tidak begitu cerah, terutama pada sebelah pagi. Terdapat jerubu nipis menyelubungi langit tetapi suhu yaang agak tinggi.
Aku cuba menahan diri tidak membuat kayuhan kerana panas. Pada awal pagi tadi aku membuat aktiviti berjogging di Bukit Semarak. Tidak melebihi satu jam dan sebelum jam 09.00 pagi aku telah selesai dan turun. Aku tidak terus pulang sebaliknya pergi mencari rakan rakan ditempat kerja lama untuk menemankan sarapan pagi.
Dalam keadaan cuaca yang panas dan suhu yang begini elok dikurangkan aktiviti luaran yang agak lewat dan banyakkan minum air. Aku tangguhkan sementara kayuhan hinggakan cuaca mengizinkan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan