Halaman

Ahad, 10 Mac 2013

Lencongan Timur ....

Aktiviti berjogging kelmarin membantu menguatkan otot otot kedua belah kaki dan pagi ini aku bersedia untuk membuat kayuhan. Kali terakhir kayuhan adalah pada 03 Mac lalu. Tidak dapat melakukan kayuhan lebih kerap kerana keadaan cuaca dan ada komitmen lain yagn perlu dibereskan. 
Semasa kayuhan terlintas difikiran untuk membuat 'U-turn' dipenghujung jalan lencongan Timur dekat Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani. Kebiasaan aku meneruskan mengikuti laluan jalan utama Sungai Petani - Alor Setar sebelum memasuki jalan lencongan Barat untuk kembali ke Taman Intan. Jika aku melakukan begini aku akan dapat berkayuh sekurang kurangnya 45 km berbanding dengan jarak 33 km.
Mengapa aku tidak pernah memikirkan cara ini selama ini? Tidak dapat melakukan pada pagi ini kerana aku ada jemputan kenduri kahwin di Taman Pekan Baru pada tengah hari. Kemudian aku kena menghantar anak saudara ke stesyen bas untuk pulang ke Pekan Selama, Perak selepas berada dirumah aku sejak hari Khamis lalu. Bas ke Kulim tidak kerap dan ada dua jam lagi untuk bas berikutnya. Terpaksa mengambil bas ke Sik yang akan berhenti di Kuala Ketil, kemudian menaiki bas ke Kulim dan seterusnya ke Selama.
Sebelah petang ada mesyuarat bulanan panel penasihat Klinik Kesihatan Bakar Arang, Sungai Petani. 



Statistik :
    Mula ............... 8.25 pagi 
    Tamat ............. 9.45 pagi
    Jarak ............... 33 km
    Cuaca .............. Mendong
    Laluan ............. Lencongan Timur - Barat
    Odometer 2013 : 00921
      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan