Halaman

Khamis, 13 Jun 2013

Turun ke KL

Tiada kayuhan pagi ini kerana selepas zohor nanti akan ke Kuala Lumpur bersama famili. Teringin juga berkayuh tetapi takut badan letih untuk memandu jauh. Aktiviti berbasikal akan terhenti untuk beberapa hari. Yang syoknya isteri aku menyuruh membawa basikal dalam X-Trail dan boleh berkayuh di Kuala Lumpur nanti. Ishhhh ... tak kuasa aku. Banyak masa lain untuk aktiviti kayuhan.
Terpaksa ke Kulim untuk menjemput anak sulung yang habis kerja di Hospital Kulim pada jam 2.00 petang. Harap dapat bertolak sebelum jam 3.00 petang kerana mungkin hari akan hujan pada sebelah  petang nanti. Tinggalkan kereta dia di Loji Air Sungai Ular Kulim untuk tiga empat hari, minta tolong kawan bekas sekerja untuk tolong menjaga kereta tersebut. Nasib baik dapat parking ditempat berbumbung.
Sampai ke destinasi selepas waktu maghrib. Bila sudah malam penglihatan agak kurang jelas hinggakan terlepas beberapa persimpangan dan tersasar agak jauh. Rasanya tidak pernah aku tersesat sebelum ini  hingga hampir 40 minit. Maklumlah sekarang jalan pun sudah banyak berubah dan bila terlepas simpang terpaksa mencari jalan keluar dan berpatah balik. Kalau masuk ke highway dimana ndak buat u-turn.



Alhamdulillah selamat sampai di apartment dengan selamat walaupun lambat sedikit.
       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan