Halaman

Rabu, 18 Januari 2012

Gulai Sembilang

Entah mengapa aku teringat dan teringin untuk makan nasi lauk gulai ikan sembilang digerai berhampiran tempat pendaratan ikan dan pasar bisik Kuala Muda. Bukan setakat menikmati makanan tetapi seronok melihat aktiviti para nelayan, peraih dan pembeli ikan disana. Aku pastikan aku sampai lebih kurang jam 10.00 pagi ketika nelayan pulang dari laut dan mendaratkan ikan dan hasil tangkapan.

Bila aku kemeja lauk pauk yang dijual aku merasa kecewa kerana tiada gulai sembilang hari ini. Mahu tidak mahu aku memesan lauk ikan lain sebagai ganti. Aku duduk dimeja tepi menghadap kuala sungai untuk mendapat pemandangan 1st class kalau disamakan seperti dalam panggung. Aku tidak mahu pandangan aku di 'block' oleh apa apa. Aku ingin melihat aktiviti yang sedang rancak berlaku disekitar.


Statistik
   Mula ............. 8.05 pagi
   Tamat ........... 11.30 tengah hari
   Jarak ............. 69 km
   Cuaca ............ Panas
   Laluan .......... Tikam Batu - Kota Kuala Muda - Pantai Merdeka - Kuala Muda
   Odometer 2012 : 00382

Tiada ulasan:

Catat Ulasan