Halaman

Rabu, 7 Mac 2012

By pass

Aranyaphatheit....
Kalau ikut rasa badan memang tidak larat untuk membuat kayuhan pagi ini. Rasa letih kayuhan hampir 100 km dua hari lepas masih terasa, tetapi aku tidak mahu hilang rentak. Rancangan awal adalah untuk membuat dua pusingan di jalan by-pass Sungai Petani. Paksa diri untuk keluar, paling kurang untuk satu jam. Memadai. 
Sebaik melepasi kilometer pertama rasa letih badan hilang. Terasa seronok dan gembira kerana membuat keputusan untuk berkayuh. Matahari yang baru terbit setengah jam lalu betul betul menyuluh kearah muka dan mata. Sukar untuk melihat hadapan. Terpaksa tunduk habis untuk mengelakkan silau matahari.
Nampak seorang rider menggunakan mtb di arah bertentangan, nampaknya begitu serius. Tidak memandang kekiri atau kanan. Tidak membalas lambaian. Aku selisih semula dengan rider tersebut berhampiran persimpangan masuk lencongan timur dari arah utara. Kiraan aku dia telah berkayuh hampir 11 km manakala aku telah menghabiskan hampir 20 km dari lokasi pertama aku melihatnya sebentar tadi. Mungkin dia berhenti atau singgah dimana mana. 

Statistik :
   Mula .............. 7.50 pagi
   Tamat ............ 9.10 pagi
   Jarak ............. 33 km
   Cuaca ............ panas     
   Laluan ........... Lencongan Timur - Lencongan Barat
   Odometer 2012 : 01151 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan