Halaman

Jumaat, 2 Mac 2012

Lumut

Cuaca kira ok gak pagi ini tetapi tidak membuat kayuhan. Aku menemani kawan untuk ke TLDM Lumut Perak atas urusan business. Janji bertolak sebelum jam 7.30 pagi tetapi aku memang jangkakan akan lambat kerana kebiasaan kawan aku ini. Dia hanya sampai kerumah aku 45 minit dari masa yang dijanjikan.
Harimau 3 ...
Dia mengajak aku kesana kerana dahulu aku berkhidmat di TLDM lumut. Itu pun hampir 30 tahun lalu. Teringin betul aku ingin memasuki kawasan tersebut kerana walau kerap kekawasan tersebut tiada peluang untuk meninjau tempat tersebut setelah menamatkan perkhidmantan. Tentu banyak perubahan yang berlaku disepanjang tempuh tersebut. Aku sedar walau boleh memasuki kawasan tersebut tetapi tidak akan boleh memasuki kawasan pejabat dan operasi dimana aku bekerja dahulu.
Apabila selesai urusan kami mengambil kesempatan untuk mengelilingi kawasan base tersebut yang boleh dilawati. Termasuk ke tempat latihan kawasan perumahan, hospital, KD Pelandok, mess pegawai, stadium dan kawasan ditepi pantai. Memang banyak perubahan hinggakan aku tidak dapat mengecam mana bangunan dan jalan yang aku tinggalkan dahulu. Tidak banyak kenangan yang boleh diingatkan kerana suasana masa itu amat berbeza dan berlainan sekali.
Seronok juga sesekali berpeluang untuk ketempat yang pernah bekerja dan tinggal dahulu.
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan